2017. január 20.  Péntek
Pára -13 °C Pára
Rovatok
2017. január 20.  Péntek   Fábián, Sebestyén
Pára -13 °C Pára
A.A. Milne és fia, Christopher Robin Milne Micimackóval (Fotó: babelio.com)

A. A. Milne, a Micimackó írója

Majdnem 20, Bárka, Szkéné (Fotó: Schiller Kata)

“Ez lesz-e lakóhelyünk?”

Mikszáth Kálmán (1847-1910) író, újságíró, szerkesztő, országgyűlési képviselő porték (Fotó: PIM, Cultura.hu)

Mikszáth Kálmán társaságában

Molière, Jean-Baptiste Poquelin francia drámaíró, színész, rendező (1622-1673) (Fotó: Wikipédia)

Harpagon “atyja”, Molière

A. A. Milne, a Micimackó írója  
"Aki senkit mond, annak valakinek lennie kell." Százharmincöt éve, 1882. január 18-án született Londonban Micimackó "szülőatyja", A. A. (Alan Alexander) Milne.
“Ez lesz-e lakóhelyünk?”  
A Majdnem 20 mélyebb hatását akkor érezteti, mikor könnyeinket törölgetve elhagyjuk a nézőteret és marad időnk elgondolkodni. Nehéz kérdéseken: vajon mikor döngessük a falakat, mikor rázzuk az öklünket?
Mikszáth Kálmán társaságában  
170 éve, 1847. január 16-án született a Nógrád megyei Szklabonyán Mikszáth Kálmán író, újságíró, akadémikus, a magyar kritikai realista próza nagymestere, aki vallotta: “Elbeszélni nem a regényíróktól tanultam, hanem a magyar paraszttól."
Harpagon “atyja”, Molière  
"Az ember csak beszél, de nem mindig cselekszik, / Gyakran hosszú az út a szándéktól a tettig." 395 éve született Jean-Baptiste Poquelin francia drámaíró, színész és rendező, akit Molière néven ismert meg a világ.
Cikk elküldése

Küldd el e-mailben a(z) Hogyan tartsuk meg újévi fogadalmainkat? című cikket ismerősödnek!

Neved:

E-mail címed:

A címzett neve:

A címzett e-mail címe:

Üzenet:

A levelet sikeresen elküldtük!
Köszönjük, hogy tovább küldted cikkünket!

Psziché

Hogyan tartsuk meg újévi fogadalmainkat?

Szerző: / 2016. január 1. péntek / Psziché, Énkép   

Patkó, szerencse “Adjon Isten, ami nincs, / Ez uj esztendőben.” Leszokni a cigiről, leadni egy keveset a súlyfeleslegből, felhagyni rossz szokásainkkal – a legtöbbünk megfogad valamit az új év kezdetén.

De bármilyen fájdalmas is: tízünkből mindössze egy embernek sikerül elérnie azt, amit január 1-jén elhatározott. Mielőtt azonban mindannyian feladnánk: brit pszichológusok segítséget nyújtanak ahhoz, hogy nagyobb eséllyel indulhassunk a 2016-os “bizonyistenversenyben”.

ARANY JÁNOS: ALKALMI VERS
 (részlet)
Az uj évet (ócska tárgy!)
 Kell megénekelnem,
 Hálálkodva, ahogy illik,
 Poharat emelnem.
Mit van mit kivánni még
 Ily áldott időben? –
Adjon Isten, ami nincs,
 Ez uj esztendőben.

Olcsó legyen a kenyér,
 A gabona áros;
 Jól fizesse a tinót
 S nyerjen a mészáros,
 Mérje pedig szöszön-boron,
 Font kijárja bőven.
 Adjon Isten, ami nincs,
 Ez uj esztendőben.

Egy 2008-as kutatócsoport háromezer személlyel egy éven át tartó vizsgálata szerint a férfiak általában szívesebben tűznek ki határozott célokat maguk elé, a nők pedig inkább arról beszélnek, hogy miként változna a környezetük, ha sikerülne céljukat elérni. A siker kulcsa pedig: ne halogassuk az elhatározást az év első napjáig. Richard Wiseman, a Hertfordshire-i Egyetemen végzett kutatás vezetője szerint a résztvevők több mint fele biztosra vette saját sikerét. Az év végére azonban mindössze 12 százalékuk tartotta magát 365 nappal korábbi elhatározásához.

Úgy tűnik, legnehezebb a dohányzásról lemondani. az újévi “füstmentes” fogadkozók háromnegyede ismét cigaretta kíséretében ünnepelte a következő szilvesztert. A súlycsökkenést célul kitűzők 28 százaléka lett valóban könnyebb egy év alatt, sportosabb életmódra az esküdözők 29 százaléka váltott.

A férfiak 22 százalékukkal állhatatosabbnak látszanak a vizsgálat szerint: ha komolyan elhatározták, hogy leadnak két kilót egy hét alatt, akkor azt sikeresebben hajtják végre. A nők csak tíz százalékban voltak képesek erre. Számukra fontos a cél eléréséhez a környezet – család, barátok – folyamatos biztatása is.

A tapasztalatok alapján a következő tanácsok segítenek céljaink megvalósításában:

“Válasszunk új célokat: ha egy korábbi sikertelen próbálkozásunkat igyekszünk megvalósítani, az frusztrációval indul, ezért nehezebb is megtartani. És gondoljuk végig alaposan, hogy mit mikor fogunk megtenni.”

A pszichológus szerint az, aki csak ködös célokat tűz ki maga elé, könnyebben elbukik. Például nehezebb végrehajtani azt a tervet, hogy “mostantól fogva hetente kétszer futni megyek”, mint azt a konkrét elhatározást, hogy “minden kedden és pénteken reggel megyek futni”.

A férfiak sokszor puszta “macsóságból” irreális elvárásokat támasztanak magukkal szemben, ezért nekik az egyszerűbben megfogalmazott célok sokat segíthetnek.

A nők viszont nehezebben beszélnek elhatározásaikról, holott számukra nagy segítség a környezet támogatása. A barátok, családtagok támogatásával sikerre vihetik az elhatározást.

Kéményseprű, szerencse, patkó

Címkék:

Hozzászólás

A hozzászólások nem a szerkesztőség, hanem az olvasók véleményét tükrözik. A moderálási elvekbe ütköző hozzászólásokat figyelmeztetés nélkül törölhetjük.

Olvastad már?

Kapcsolódó cikkek