Quantcast
After Crying, a korszerű komolyzene - Cultura.hu
Cikk elküldése

Küldd el e-mailben a(z) After Crying, a korszerű komolyzene című cikket ismerősödnek!

Neved:

E-mail címed:

A címzett neve:

A címzett e-mail címe:

Üzenet:

A levelet sikeresen elküldtük!
Köszönjük, hogy tovább küldted cikkünket!

Szubkultúra

After Crying, a korszerű komolyzene

Szerző: / 2015. május 21. csütörtök / Szubkultúra, Koncertek   

Az After Crying muzsikája bebizonyítja, a komoly és a könnyű mint zenei kategóriák nem kizárólagosak. A zenekar klasszikusan képzett alkotóihoz a koncerten egy 40 tagú szimfonikus zenekar és a Voice Station kórus tagjai csatlakoznak, hogy tovább színesítsék a hangzást.

„Korszerű komolyzene”: az After Crying május 21-én a Müpában

After CryingA progresszív rock és a klasszikus zene határán egyensúlyozó, saját meghatározása szerint korszerű komolyzenét játszó After Crying 1986 novemberében alakult. Az együttes célkitűzése, hogy olyan alkotásokat hozzon létre, amelyek a mai zenei köznyelv elemeit használják, de képesek komoly témákról mély tartalmat magas művészi igénnyel megfogalmazni. A zenekar hangzásvilágában kezdetben a kamarahangzás volt előtérben, majd a zeneszerzésért addig felelős Vedres Csaba 1994-es kilépése után megjelentek a szimfonikus anyagok is.

Első szimfonikus koncertjüket 2000-ben Caracasban adták, s ugyanebben az évben tengerentúli turnéjuk után több szaklap a világ legjobb koncertzenekaraként említette őket.  A kezdetektől fogva tudatosan alakították ki értékrendjüket, melyben az európai zenekultúra legnagyobbjait és kevésbé ismert „kismestereit” egyaránt példaképnek tekintik. A klasszikus zenében Bach, Beethoven, Bartók, a „könnyű” műfajban az Emerson, Lake & Palmer és a King Crimson munkássága hatott rájuk.

Az együttes az elmúlt huszonnyolc évben számos külföldi koncertet adott, felléptek progresszív zenei fesztiválokon, népszerűek Franciaországban, Hollandiába, Belgiumban, Olaszországban, Portugáliában, de még Mexikóban is. Az After Crying a tagok számára azonban inkább egy nemes hobbi, tanítanak, hangszerelnek és más formációkban zenélnek. A zenekar alapítója, Pejtsik Péter az idei Eurovíziós Dalfesztiválon például az Osztrák Rádiózenekart vezényli.

Fellépéseiken klasszikus hangszereket (cselló, trombita, zongora), a rockzene standard hangszereit és modern elektronikai eszközöket is használnak. Stúdiólemezeiken az akusztikus kamarafelállástól, szólódaraboktól a 21. századi szimfonikus hangszerelésen keresztül az elektronikus megszólalásokig a klasszikus és modern kompozíciós és hangszerelési eljárások rengeteg fajtáját tartalmazza a paletta. Május 21-én a Müpában új darabokkal és régebbi, már jó ideje nem játszott szerzemények különleges átirataival eddigi pályafutásuk összefoglalására készülnek.

Címkék: ,

Hozzászólás

A hozzászólások nem a szerkesztőség, hanem az olvasók véleményét tükrözik. A moderálási elvekbe ütköző hozzászólásokat figyelmeztetés nélkül törölhetjük.